Internet

Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża przeważnie ma związek z przybraniem kilku zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, żeby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną wagę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się drastyczną dietą. Ciało kobiety w ciąży potrzebuje trochę więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego jedzenia oraz słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, aby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To położnik może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Najważniejszym wsparciem matki w walce o upragnioną figurę są codzienne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one korzyści tak samo matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, aby zrelaksować się. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym domu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają efektywnie odzyskać poprzednią figurę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego najczęściej brakuje młodym mamom.